دکتر مسعود انظاری 4 جراحی بینی 4 تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی
دکتر مسعود انظاری 9 جراحی بینی 9 تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

افرادی که قصد انجام عمل بینی دارند غالبا دو دسته هستند، گروه اول کسانی را در برمی‌گیرد که قصد انجام عمل زیبایی بینی را دارند و گروه دوم شامل افرادی هستند، که برای رفع مشکلات تنفسی و جنبه درمانی به یک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه می نماید. در بین این دو گروه عده‌ای دارای بینی‌های گوشتی و برخی نیز دارای بینی‌های استخوانی هستند. مسلما تشخیص نوع بینی تاثیر زیادی روی نحوه انجام عمل زیبایی و نتایج حاصل از آن دارد. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با تفاوت بینی استخوانی و گوشتی و روند انجام عمل زیبایی بینی روی آن آشنا کنیم، ادامه مطلب را با سایت دکتر مسعود انظاری همراه باشید.

جراحی-بینی-گوشتی-و-استخوانی-در-اردبیل

از کجا بفهمیم بینی استخوانی داریم یا گوشتی؟

بینی گوشتی و یا استخوانی در واقع اصطلاحی است که در فرهنگی عمومی مردم رایج است و برای تشخیص و تفاوت بینی استخوانی و گوشتی  شاخص مهم ضخامت پوست بینی است. ویژگی هایی را در زیر بیان میکنیم که تفاوت ظاهری این دو نوع بینی را به خوبی نشان میدهد.

ویژگی بینی های گوشتی

معمولا بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم هستند و از نظر ظاهری نوک بینی پهن و افتاده است. همچنین بینی گوشتی دارای بافت و غضروف ضعیف است که خود اصلی ترین نشانه برای تشخیص بینی گوشتی است.

از دیگر ویژگی های این نوع بینی میتوان به وجود غدد چربی اشاره کرد. بینی های گوشتی دارای غدد چربی فعال هستند و چربی روی نوک بینی نمایان است.

 

ویژگی بینی استخوانی

بینی های استخوانی معمولا دارای پوست نازک و انعطاف پذیر هستند و غضروف عای آن نسبت به بینی گوشتی بسیار مستحکم تر است.  در اکثر موارد ما شاهد قوز بر روی پل بینی هستیم. از آن جایی که پوست این بینی ها نازک است جزئیات استخوانی کاملا قابل مشاهده است.

 

نکات طلایی که قبل از جراحی بینی باید بدانید 

 

جراحی بینی دکتر انظاری در اردبیل

جراحی بینی دکتر انظاری در اردبیل

تفاوت بینی استخوانی و گوشتی در عمل زیبایی بینی

مهارت و توانایی جراح نقش بسیار مهمی در نتیجه عمل زیبایی بینی دارد، اما فاکتور بسیار مهمی که تاثیر زیادی در نتیجه عمل دارد ضخامت و جنس پوست بینی است. بینی‌های گوشتی پوست ضخیم‌تر و غضروف ضعیف‌تری دارند و همچنین غدد چربی پوست در آنها زیادتر است و در ظاهر دارای پوستی چرب هستند. در گذشته تصور می‌شد چون غضروف این نوع بینی‌ها ضعیف‌تر است پس با برداشت هر چه بیشتر این غضروف ها و استخوان‌های اطراف آن باعث بهبود وضعیت ظاهری بینی خواهند شد و نتیجه بهتری حاصل می‌شود در حالی که این عمل سبب ایجاد یک جای اسکار دائمی و فرورفتگی در بینی می‌شد و همچنین در اکثر عمل‌های زیبایی بینی نتیجه دلخواه بدست نمی‌آمد. اما امروزه جراح و متخصصان گوش و حلق و بینی با رعایت مسائلی مانند تقویت عناصر زیرین پوست، غضروف و استخوان های آن نتایج بهتری را از عمل‌ بینی‌های به اصطلاح گوشتی بدست آورده اند. به همین دلیل است که غالبا می‌گویند عمل بینی گوشتی سخت‌تر است. به طور کلی در عمل زیبایی بینی‌های استخوانی، نتیجه جراحی بینی زیباتر و رضایت بیمار نیز بیشتر است.

عمل بینی اردبیل

عمل بینی اردبیل

آیا امکان دارد بینی گوشتی و استخوانی درست تشخیص داده نشود؟

از آنجایی که روش تشخیص بینی گوشتی و استخوانی بسیار ساده است، امکان این اشتباه خیلی کم است. برخی بر این باورند که بینی‌های استخوانی دارای قوز و برآمدگی هستند، ولی این امکان وجود دارد که بینی گوشتی بوده و دارای قوز هم باشد.در مقابل چون در بینی‌های استخوانی غضروف‌ها قوی تر هستند گاهی باعث پهن شدن نوک بینی می‌شوند و این دلیل بر گوشتی بودن بینی نیست. اگر برای تشخیص نوع بینی ضخامت پوست ملاک قرار گیرد به ندرت امکان دارد اشتباهی در تشخیص اتفاق بیفتد.

مدت زمان استفاده از تامپون در جراحی بینی 

مراحل عمل در بینی‌های گوشتی و استخوانی

بینی اصلی ترین عضو دستگاه تنفس برای ورود هوا به داخل ریه‌ها است. بینی همچنین با قرار داشتن در مرکز صورت نقش پررنگی در زیبایی چهره افراد دارد.

انسان‌ها برای داشتن کم‌ترین نقص در صورت و چهره به عمل زیبایی بینی روی می‌آورند و بر اساس آمارها، امروزه یکی از رایج ترین عمل‌های زیبایی در ایران، عمل بینی است. برای انجام عمل زیبایی بینی باید عوامل مختلفی بررسی شود. نوع عمل با توجه به فرم و شکل ظاهر بینی و همچنین انتظاراتی که بیمار دارد متفاوت است. در نتیجه نوع بینی گوشتی و یا استخوانی در مراحل انجام عمل تاثیر گذار خواهد بود.

به دلیل ویژگی‌های بینی استخوانی مانند داشتن پوست نازک و انعطاف‌پذبر، بافت و غضروف مستحکم و پره‌های نازک و باریک مراحل انجام عمل بینی استخوانی  راحت تر و نتیجه حاصل نیز بسیار نزدیک به نظر بیمار و پزشک و مطلوب تر خواهد بود. چون در بینی‌های استخوانی، وجود بافت چربی کم است، احتمال اینکه پس از عمل جای اسکار باقی بماند به ندرت دیده شده است.. در عمل بینی‌های استخوانی امکان برگشت پذیر بودن جراحی نیز، نادر است.

روش های عمل بینی گوشتی و استخوانی

جراحی بینی باز :

در این روش پزشک اطراف بینی برش هایی را ایجاد میکند و پوست بینی را به صورت کامل بالا میکشد تا بتواند با دید باز تغییرات را انجام دهد.

جراحی بینی بسته :

در این نوع جراحی پزشک برش ها را داخل بینی ایجاد میکند و دسترسی محدود تری به به نقاط مختلف بینی دارد. معمولا بینی هایی که دارای مشکلات کمتری هستند میتوانند با این روش جراحی شوند.

عمل بینی در اردبیل

عمل بینی در اردبیل

آیا بینی گوشتی بعد از عمل به حالت قبل خود برمی گردد؟

اگر پزشک از تکنیک های درست و اصولی و کمک از روش های پیشرفته اقدام به جراحی کند تفاوت میان جراحی برای این دو بینی نخواهد بود. ولی به طور کلی باید گفت که ضخامت پوست بینی میتواند در جراحی بسیار مهم باشد. معمولا اگر پوست بینی بیش از حد ضخیم باشد بیمار نمیتواند نتیجه دلخواهش را کسب کند. به همین دلیل است که بعضی افراد فکر میکنند جراحی بینی گوشتی سخت تر است.

مراقبت های پس از عمل جراحی بینی

مراقبت های بعد از عمل باعث میشود شما نتیجه بهتری از جراحی کسب کنید. تعدادی از مواردی که بعد از عمل بینی باید رعایت شود را در زیر بررسی میکنیم:

1- پس از جراحی بینی برای کاهش تورم میتوانید از کمپرس یخ استفاده کنید.

2- دارو هایی که پزشک برایتان تجویز کرده را طبق دستور مصرف کنید.

3- تا مدتی مصرف دارو های رقیق کننده خون مانند اسپرین را قطع کنید.

4- تا مدتی غذای سفت که باعث حرکت عضلات صورتتان میشود را میل نکنید.

5- از خندیدن و یا گریه شدید خودداری کنید.

6- هنگام استراحت و خوابیدن دو بالش زیر سرتان بگذارید تا سر شما بالا تر از بدنتان قرار بگیرید.

7- سعی کنید تا مدتی از عینک طبی و آفتابی بر روی بینیتان استفاده نکنید و یا آن را با چسب به پیشاتی خود بچسبانید.

8- در مدت بهبودی به هیچ عنوان فین نکنید زیرا ممکن است به بخیه های داخل بین شما آسیب جدی وارد شود. همچنین هیچ شی ای را داخل بینی نکنید و برای تمیز کردن بینی از سرم مخصوص استفاده کنید.

9-تا مدتی سیگار و قلیان نکشید.

10- بعد از یک هفته برای برداشتن گچ بینی به پزشک مراجعه کنید . سعی کنید در این مدت گچ بینی آسیب نبیند و یا خیس نشود.

عمل بینی در اردبیل

برای انتخاب جراح بینی خوب چه ویژگی هایی را باید در نظر داشت؟

چون عمل جراحی بینی عملی بسیار حساس است و نتیجه آن به طور کامل در ظاهر فرد نمایان می‌گردد و حصول نتیجه رضایت بخش به مهارت و تبحر جراح بستگی دارد، باید در انتخاب یک جراح بینی ماهر و با تجربه دقت کافی داشت و تحقیقات کامل را در این زمینه انجام داد تا مطلوبترین نتیجه حاصل شود. برخی ویژگی‌هایی که شما را برای انتخاب بهترین جراح بینی کمک می‌کند بیان می‌کنیم.

  • مهم‌ترین وظیفه یک جراح بینی خوب این است که سلامت بیمار را در اولویت اول خود قرار دهد و تمام شرایط و توصیه‌های لازم را جهت آگاه کردن بیمار قبل از عمل به او انتقال دهد.
  • جراح بینی باید مهارت و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد و  با بررسی بیماران و نمونه های عمل انجام شده قبلی او، این تبحر تایید شود.
  • پزشک باید از پرونده پزشکی بیمار محافظت کند و آن را در اختیار سایر افراد قرار ندهد.
  • بهترین جراح باید از به روز ترین تکنیک و ابزار ها برای جراحی استفاده کند.

با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه جراحی بینی امروزه با رعایت مسائل مختلف در حین جراحی بینی هر دو گروه افراد دارای بینی گوشتی و استخوانی می‌توانند به نتیجه دلخواه خود برسند و زیبایی خود را دوچندان نمایند..
راه های ارتباطی با دکتر مسعود انظاری، جراح بینی نیمه فانتزی در اردبیل : ٠٩٠٣٦٤٣٤٠٠٨ – اینستاگرام

 

نتیجه گیری

یک جراح بینی علاوه بر دانش، تخصص و مهارت باید بتواند با تسلط خود بر زیبایی شناسی و تکیه بر خلاقیت نتیجه نهایی حاصل از عمل بینی را تصور و دیدکلی به بیمار بدهد.

شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در زیر همین مطلب با سایرین به اشتراک بگذارید.

 

برچسب ها:
مقالات مرتبط
خوابیدن بعد از عمل بینی

خوابیدن بعد از عمل بینی

خوابیدن بعد از جراحی بینی جزء یکی از مهم ترین نکاتی است که حتما می بایست به درستی رعایت کنید چرا که به برای...

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

دقت داشته باشید که سیگار کشیدن بعد از عمل بینی به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا می‌تواند روند بهبودی را مختل...

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی می تواند موضوع پیچیده ای باشد. درک روند بهبودی و اینکه انجام چه ورزش های در هفته های...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۲ دیدگاه ها
  1. محمد مترجمی

    سلام آقای دکتر

    لطفا هزینه عمل جراحی بینی رو بفرمایید و این که آیا فقط در اردبیل جراحی انجام میدید یا در تهران هم امکانش هست؟

    با تشکر

    پاسخ
    • دکتر مسعود انظاری

      با سلام و وقت بخیر
      لطفا برای اطلاع از هزینه و محل انجام جراحی بینی با شماره های 045٣٣٢٥٢٩٧٨ – ٠٩٠٣٦٤٣٤٠٠٨ تماس بگیرید.
      باتشکر

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 14 =

تماس با پزشک