دکتر مسعود انظاری 4 جراحی بینی 4 جراحی بینی به روش بسته در اردبیل
دکتر مسعود انظاری 9 جراحی بینی 9 جراحی بینی به روش بسته در اردبیل

جراحی بینی به روش بسته در اردبیل

جراحی بینی به روش بسته در اردبیل

جراحی بینی امروزه جزو عمل های زیبایی می باشد که پیشرفت چشم گیری در کشور ما داشته است به گونه ای که افرادی از دیگر کشورها به منظور انجام جراحی بینی به ایران می آیند. جراحان بینی با انجام تکنیک های جدید در تلاش اند که نتیجه مطلوبی از عمل زیبایی بینی داشته باشند. پزشک متخصص برای دسترسی به ساختمان اسکلت غضروفی و استخوان بینی به دو روش انجام می گیرد، جراحی بینی به روش باز و جراحی بینی به روش بسته!

جراحی-بینی-بسته-در-اردبیل

روش های جراحی بینی

چند نوع عمل زیبایی بینی وجود دارد؟

به عمل زیبایی بینی رینو پلاستی می گویند که اگر تیغه وسط بینی فرد (سپتوم بینی ) در خط میانی نباشد جهت اصلاح این مشکل عمل سپتوپلاستی انجام می شود، این دو عمل معمولاً همراه با عمل زیبایی بینی توسط جراح زیبایی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود.

به طور کلی برای انجام عمل جراحی پلاستیک بینی دو روش باز و بسته در میان جراحان مورد استفاده قرار می گیرد که  انتخاب این روش ها به سلیقه و تجربه جراح بستگی دارد، اگرچه در بیشتر موارد پزشک روش باز را انتخاب می کند.

جراحی بینی به روش بسته چگونه است؟

در جراحی بینی به روش بسته نیز تمامی برش های لازم را از داخل بینی انجام می شود و پوست بینی از قسمت ساختمان غضروفی استخوان خود جدا می شود و نیز توسط ابزاری مرتبط بالا نگه داشته می شود تا جراح بتواند کار خود را انجام دهد اگر چه در این روش دید دو چشمی پزشک محدود می باشد.

زمانی که غضروف های سر بینی فرد احتیاج به اصلاح شدن داشته باشد پزشک می تواند از طریق برش هایی که در داخل بینی زده شده پس از آزاد کردن آن از پوست بیرون کشیده شود.

جراحی بینی کج در اردبیل

جراحی بینی به روش بسته چه مزایایی دارد؟

  • کوتاه بودن زمان جراحی بینی

جراحی بینی به روش بسته نسبت به جراحی های دیگر بینی به زمان کمتری نیاز دارد به این معنا که بیمار نیاز به بی حسی کمتری برای عمل جراحی دارد لذا برای بسیاری از بیماران، همین نکته یکی از مهمترین عوامل در انتخاب بین جراحی بینی به روش باز یا بسته می باشد، همچنین در این عمل با برش کمتر، زمان انجام جراحی تا پایان آن ۳۰ دقیقه کم تر می شود بدون این که هیچ زخم خارجی برجای بگذارد.

  • وجود زخم کمتر

در جراحی بینی به روش بسته از آن جایی که هیچ برشی زده نمی شود لذا هیچ زخم خارجی نیز به جا نمی ماند. این روش در نواحی داخلی بینی انجام می گردد و جراح مطمئن می شود که هیچ نشانه موثری از عمل جراحی، مخصوصا در قسمت کلوملا، که ستون پوستی بین دو حفره بینی است، صورت نمی گیرد.

  • تورم کم

وجود تورم کم در ناحیه نوک بینی و در نتیجه برطرف شدن ورم طی مدت زمان بسیار کوتاه

  • گردش خون بیشتر در پوست نوک بینی

گردش خون در پوست یکی از نکات مهمی است که بایستی  در جراحی بینی به روش بسته درنظر داشته باشیم از آنجا که در روش جراحی بینی بسته نیازی به برش در سراسر کلوملا نیست از این رو گردش خون پوست از بین نمی رود و پوست بعد از جراحی در جای خود باقی می ماند. علاوه بر موارد ذکر شده  بعد از یک جراحی بینی به روش بسته، بینی تورم کمتری خواهد داشت زیرا کانال های تخلیه طبیعی پوست در طی عمل جراحی دست نخورده باقی می ماند به همین دلیل بینی این نوع بیماران نسبت به کسانی که جراحی بینی به روش باز را انتخاب می کنند زودتر بهبود پیدا خواهد کرد.

جراحی بینی به روش بسته چه معایبی دارد؟

  • نیاز به داشتن مهارت بیشتر

از آنجا که جراحی به روش بسته بدون بلند کردن پوست بینی صورت می گیرد از این رو جراح تمام تغییرات را از طریق دهانه های باریک سوراخ بینی انجام می دهد. این روش  به اصطلاح کور گفته می شود ونیز همه چیز از طریق احساس و ظاهر بیرونی انجام می شود که برای انجام این عمل زیبایی جراح باید مهارت بسیاری داشته باشد. به این معنا که برای جراح شما عمل جراحی بینی مهمتر از هر جراحی زیبایی دیگری باشد و همچنین پزشک شما باید متخصص در جراحی بینی به روش بسته باشد.

  • موارد اصلاحی محدودی در دسترس جراح است

در جراحی بینی به روش بسته تعداد بازبینی های کمتری در دسترس پزشک است، به همین دلیل این روش بیشتر برای افرادی که مایل هستند تغییراتی جزیی در بینی خود داشته باشند مناسب است و افرادی که بینی آن ها نیاز به تغییرات پیچیده ای در بینی دارد، باید جراحی بینی به روش باز را انتخاب کنند. روش های جراحی ترکیبی باز و بسته به علت پیچیدگی در معرض قرار گرفتن و عدم دسترسی به آن غیر ممکن است.

  • دشواری تجسم بینی در حالت طبیعی

در عمل جراحی بینی به روش بسته  جراح برای این که به قسمت داخلی بینی دسترسی داشته باشد پوست بینی کشیده می شود. این عمل می تواند غضروف بینی را تحریک کند و باعث می شود دیدن وضعیت طبیعی بینی برای پزشک سخت شود.

جراحی بینی باز و بسته چه تفاوتی با هم دارند؟

در هر دو جراحی، برش هایی خورده می شود اما تفاوت اصلی این 2 جراحی با هم در این است که عمل بینی به روش بسته فقط شامل برش های داخلی و یا اندونزال می باشد و این برش ها روی سطح خارجی بینی ایجاد نمی شود بلکه فقط در داخل لبه ی هر سوراخ بینی خورده می شود.

رینوپلاستی یا جراحی  باز، برش ایجاد شده در پایه کلوملا است که شامل یک دیوار باریک در بافت نرم است و این کار موجب باز شدن حفره های بینی از هم می شود. در جراحی باز به پزشک این اجازه را می دهد تا پوست را از بینی بردارد تا بتواند قبل از شکل دادن به بینی، دید بهتری از غضروف و استخوان ها داشته باشد. بنابراین رینوپلاستی به روش بسته را باید روشی پیچیده تر توصیف کنیم که به مهارت بسیار زیاد جراح نیاز دارد.

دکتر مسعود انظاری، متخصص گوش،حلق و بینی و جراح بینی در اردیبل هستند، جهت ارتباط و مشاوره با دکتر انظاری با شماره ٠٩٠٣٦٤٣٤٠٠٨ تماس بگیرید و یا اینستاگرام ایشان را دنبال کنید.

سخن آخر:

در این مقاله روش جراحی بینی به روش بسته را توضیح دادیم همانطور که گفتیم این جراحی مناسب کاندیدایی می باشد که می خواهند تغییراتی جزیی در بینی خود انجام دهند و برشی در سطح خارجی پوست ایجاد نگردد از این رو اگر بینی پیچیده ای دارید جراحی بینی به روش بسته گزینه مناسبی برای شما نمی باشد.

قطعا جراح شما بهترین توصیه را در مورد تکنیک ها برای شما خواهد داشت، چه در حالت جراحی بینی به روش باز چه درحالت بسته، مهم  اهداف شما و آن چیزی است که می خواهید انجام دهید. مزایا و معایب جراحی بسته بینی به طور کامل در مشاوره با جراح مورد بررسی قرار می گیرد و در آخر بهترین تصمیم گرفته می شود.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
خوابیدن بعد از عمل بینی

خوابیدن بعد از عمل بینی

خوابیدن بعد از جراحی بینی جزء یکی از مهم ترین نکاتی است که حتما می بایست به درستی رعایت کنید چرا که به برای...

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

دقت داشته باشید که سیگار کشیدن بعد از عمل بینی به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا می‌تواند روند بهبودی را مختل...

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی می تواند موضوع پیچیده ای باشد. درک روند بهبودی و اینکه انجام چه ورزش های در هفته های...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

تماس با پزشک