دکتر مسعود انظاری 4 جراحی بینی 4 جراحی بینی کج در اردبیل
دکتر مسعود انظاری 9 جراحی بینی 9 جراحی بینی کج در اردبیل

جراحی بینی کج در اردبیل

جراحی بینی کج در اردبیل

بینی کج چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بینی کج را تعریف کنیم باید بگوییم بینی کج بینی است که به صورت مستقیم در مرکزصورت قرار نگرفته است و زمانی که بینی را مشاهده می کنیم، احساس می کنیم بینی کج و دارای انحراف است. بینی که در جای خود نباشد و یا انحرافی داشته باشد ممکن است علاوه بر زیبایی، مشکلات تنفسی برای بیمار به وجود بیاورد، در ادامه مطلب نحوه جراحی بینی کج و مراقبت های بعد از آن توضیح داده خواهد شد.

جراحی-بینی-کج-در-اردبیل

درمان خانگی بینی کج آیا موثر است؟

زمانی که درمان بینی کج را در اینترنت جستجو می کنید ممکن است انواع و اقسام روش های درمانی و ورزشی در منزل برای رفع کجی بینی بیان شده باشد، اما واقعا این روش ها موثر هستند؟ به طور کلی هیچ مدرک علمی مبنی بر عملکرد این تمرینات و روش های خانگی وجود ندارد، اگر درباره عواملی که منجربه کجی بینی شده است اطلاعاتی بدست آوریم مطمئنا جواب سوال خود را دریافت خواهیم کرد.

چه عواملی باعث کجی بینی میشود؟

بینی های کج و دارای انحراف بسیار شایع هستند خواه به دلیل آسیب  و یا ژنتیکی باشد، قبل از آنکه به دنبال انواع روش های درمانی بینی کج باشیم بهتر است منشا کج بودن بینی را بیابیم، در این صورت می توان به خوبی بهترین روش درمانی رابرگزید.

در حقیقت زمانی که مشکلی در ساختار استخوان، غضروف و بافت های بینی ایجاد می شود، بینی دچار انحراف خواهد شد.

  • کجی بینی به علل ژنتیکی و مادرزادی
  • بینی که تحت آسیب و صدمه بوده باشد
  • عمل جراحی بینی ناموفق
  • عفونت های شدید در بینی
  • کجی بینی به دلیل انحراف سپتوم

نوع دیگری از بینی کج وجود دارد که به علت انحراف سپتوم است، سپتوم دیواره داخلی در بینی است که اگر دچار انحراف باشد و در محل اصلی خود نباشد ، ممکن است باعث انحراف، کجی  و انسداد در بینی شود.

جراحی بینی فانتزی در اردبیل

 

عوارض بینی کج

همانطور که گفته شد علاوه بر آنکه بینی کج ظاهر نامناسبی در صورت ایجاد می کند ممکن است مشکلاتی از جمله: خون دماغ، تنفس سخت و با صدای بلند را ایجاد کرده که بیمار در خواب دچار مشکلاتی باشد.

تا اینجای مقاله حتما به اهمیت یافتن علت کجی بینی پی برده اید، بنابراین زمانی که به جراح بینی خوب مراجعه می کنید با پزشک درباره علت انحراف بینی و منشا آن سوال کنید.

خطرات کجی بینی چیست؟

  • تنفس بسیار سخت و مشکل ساز در بینی
  • درد موقت و دائم در بینی
  • بی حسی در اطراف بینی

روش های درمانی رفع کجی بینی

روش های گوناگونی برای رفع انحراف و کجی بینی وجود دارد که باتوجه به میزان گسترش کجی بینی، منشا ایجاد آن و.. می تواند روش درمانی متناسبی انتخاب شود.

درمان کجی بینی با تزریق

برخی مواقع میزان کجی بینی بسیار اندک و کوچک است و یا به صورتی است که می توان با تزریق برخی از پرکننده ها می توان به خوبی انحراف و کجی بینی را برطرف کرد. در این مواقع تحت بی حسی موضعی، با تزریق پرکننده ها در محل مناسب به منظور رفع انحراف بینی ، بدون هر گونه عوارض و عارضه ی خاصی، انحراف بینی دیگر قابل مشاهده نخواهد بود.

دکتر مسعود انظاری، متخصص گوش،حلق و بینی و جراح بینی در اردیبل هستند، جهت ارتباط و مشاوره با دکتر انظاری با شماره ٠٩٠٣٦٤٣٤٠٠٨ تماس بگیرید و یا اینستاگرام ایشان را دنبال کنید.

 

جراحی بینی کج

قبلا گفته شد که بینی دارای انحراف و کجی، ممکن است تنها تداخلی در ظاهر و زیبایی فرد ایجاد کرده باشد، اما گای اوقات این انحراف تداخلی در تنفس ایجاد کرده و مشکلاتی را پدید آورده است، بدین ترتیب نوع درمان هم متفاوت خواهد شد.

اگر جراحی بینی تنها به منظور زیبایی انجام شود، جراحی زیبایی بینی صورت خواهد گرفت اما زمانی که به منظور رفع مشکلات تنفسی است، جراحی بینی به منظور درمان و زیبایی انجام خواهد شد و پزشک جراحی بنیی را با هدف رفع انسداد کامل بینی انجام خواهد داد.

در صورتی که احراف و کجی بینی به علت انحراف سپتوم باشد، پزشک جراحی سپتوپلاستی علاوه بر زیبایی به منظور رفع انسداد مجاری هوای بینی ناشی از انحراف سپتوم، را مد نظر قرار می دهد.

نتیجه:

آنچه از این مقاله درمی یابیم، آن است که اگر بینی شما دارای انحراف و کجی است، ابتدا درباره منشا ایجاد این انحراف با پزشک خود صحبت کنید و سپس از وی بخواهید بهترین روش درمانی برای رفع کجی بینی را برای شما انتخاب کند.

 

برچسب ها:
مقالات مرتبط
خوابیدن بعد از عمل بینی

خوابیدن بعد از عمل بینی

خوابیدن بعد از جراحی بینی جزء یکی از مهم ترین نکاتی است که حتما می بایست به درستی رعایت کنید چرا که به برای...

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

دقت داشته باشید که سیگار کشیدن بعد از عمل بینی به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا می‌تواند روند بهبودی را مختل...

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی می تواند موضوع پیچیده ای باشد. درک روند بهبودی و اینکه انجام چه ورزش های در هفته های...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 9 =

تماس با پزشک