دکتر مسعود انظاری 4 تزریقات زیبایی 4 راهنمای کامل تزریق ژل و بوتاکس در اردبیل
دکتر مسعود انظاری 9 تزریقات زیبایی 9 راهنمای کامل تزریق ژل و بوتاکس در اردبیل

راهنمای کامل تزریق ژل و بوتاکس در اردبیل

زیبایی جز لاینفک ذاتی آدمی است و هر کسی برای رفع نقائص موجود در چهره ش و دست یابی به تناسبی صورتی زیبا اقدام به استفاده از از انواع روش های زیبا و جوانسازی صورت می کند، البته هر روش های غیر تهاجمی و با کم ترین میزان خطر بیش از پیش مورد استقبال قرار می گیرند. به همین منظور تزریق ژل و بوتاکس هم یکی از آن روش های زیباسازی صورت است که به دلیل مزایای آن روز به روز بر تعداد متقاضیان انجام آن افزوده می شود. این کار ها اغلب برای کاهش علائم پیری و میل به جوان ماندن در انسان ها صورت می گیرد برای مثال تزریق ژل به لب و هر کدام به نحوی در بهبود کیفیت زندگی افراد تاثیر گذار هستند. در این نوشتار از دکتر مسعود انظاری در مورد تزریق ژل و بوتاکس در اردبیل توضیحات کاملی داده شده است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

بوتاکس چیست؟

در حال حاضر در کشور های پیشرفته جهان از روش های متعددی برای رفع چین و چروک و کاهش علائم پیری استفاده می کنند یکی از ان ها تزریق بوتاکس است، از ماده ای به نام سم بوتولنیوم ساخته شده است که با تزریق مقداری کم از این ماده اسپاسم عضلات ناحیه مورد نظر رفع می گردد و پوستی صاف و درخشان را خواهید داشت. تزریق بوتاکس گاهاٌ بین 3-6 ماه ماندگاری دارد البته میزان دوام بالای این تزریق به بسته به نوع پوست و نوع محل تزریق متفاوت است. هم چنین بر اساس تحقیقات انجام شده این روش سریع و نسبتاٌ غیر تهاجمی شناخته شده است.

تعریفی از ترکیبات پر کننده

پر کننده ها یا همان ژل ها موادی برای حجم دهی و پر کنندگی شیار های چین و چروک و اصلاح طرح خنده، رفع لاغری دست و صورت، گودی زیر چشم، حجیم سازی لب و گونه و چانه و دیگر اندام های بدن مورد استفاده قرار می گیرد. نکته جالب توجه این است که از این ترکیبات پرکننده برای پر کردن تو رفتگی های ضایعات پوستی و حتی تغییرات جزئی در بینی استفاده می کنند. ترکیبات پر کننده یا همان ژل ها دو نوع دائم و موقت دارند که نوع دائم آن هم با خود انواع متعددی دارد که انواع ژل های دائمی در این جا محل بحثی ندارد و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات مرتبط در این وب سایت مراجعه کنید.

دوام و ماندگاری ژل های موقت از 6-18 ماه باقی می ماند و باز هم به نوع پوست و میزان تزریق این ماده به محل مورد نظر بستگی دارد. البته ذکر یک نکته الزامیست ژل های دائم هم بعد از گذشت مدت زیادی حدود 5-6 سال بعد ممکن است دچار کم شدگی شوند به طوری که به مرور جذب بدن می شوند.

کاربرد تزریق ژل و بوتاکس

به طور خلاصه تزریق ژل و بوتاکس به دو منظور انجام می شود که شامل موارد زیر می باشد:

• جوانسازی پوست و رفع خطوط چین و چروک در تمامی تواحی بدن
  • برجسته سازی نواحی مختلف بدن

درباره اوریکوپلاستی و نحوه انجام آن چه میدانید؟

مزایای تزریق ژل و بوتاکس

تزریق بوتاکس با شل کردن عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک می شوند، ظاهر را بهبود می بخشد. این تزریق ها همچنین شرایط پزشکی از جمله میگرن، هیپرهیدروزیس، مثانه بیش فعال و مشکلات چشمی را درمان می کند. برای حفظ نتایج، درمان ها باید هر سه تا شش ماه یکبار تکرار شوند.

مزایای تزریق ژل و بوتاکس

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

بوتاکس سیگنال های عصبی به عضلات را مسدود می کند. در نتیجه، عضلات تزریق شده نمی توانند منقبض شوند. این اثرات معمولا موقتی هستند، اما می توانند چندین ماه ادامه داشته باشند. عضله تزریق شده به ناحیه ای که به تزریق نیاز دارد بستگی دارد. با تزریق ژل و بوتاکس در اردبیل چندین ناحیه را می توان در یک جلسه درمان کرد.

چه بیماری های زیبایی را می توان با بوتاکس درمان کرد؟

تزریق بوتاکس برای رفع علائم پیری استفاده می شود. این درمان می تواند خطوط ریز و چین و چروک را در چندین ناحیه از صورت شما صاف کند، از جمله:

• ابرو
  • پیشانی
  • بینی
  • دور چشم
  • لب
  • چانه
  • خط فک
  • گردن

چه شرایط پزشکی را می توان با بوتاکس درمان کرد؟

بوتاکس چندین دهه است که در صنعت پزشکی استفاده می شود. این تزریقات ممکن است برای درمان موارد زیر توصیه شود:

• چشم های ضربدری (استرابیسم)
  • انقباضات بیش از حد عضلانی (دیستونی)
  • تعریق بیش از حد (هیپرهیدروزیس)
  • تکان خوردن پلک
  • میگرن مزمن
  • مثانه بیش‌فعال
  • اسپاستیسیتی اندام فوقانی کودکان
  • اسپاستیسیتی بزرگسالان
  • بلفارواسپاسم
  • دیستونی دهانه رحم

آیا بوتاکس می تواند به کاهش درد کمک کند؟

بله بسیاری از پزشکان بوتاکس را برای مدیریت درد توصیه می کنند. بوتاکس سیگنال‌های عصبی را که فعالیت ماهیچه‌ای را کنترل می‌کنند مسدود می‌کند و در نتیجه باعث آرامش و تسکین درد می‌شود. تزریق بوتاکس می تواند در درمان موفقیت آمیز باشد:

• کمر درد
  • گردن درد
  • درد فک
  • درد عصب
  • درد سیاتیک
  • نوروپاتی محیطی
  • درد لگن
  • درد مزمن میوفاشیال (CMP).
  • آرتروز
  • درد مفاصل
  • درد TMJ

آیا بوتاکس بی خطر است؟

بوتاکس به طور کلی زمانی ایمن است که توسط یک پزشک پوست، مو و زیبایی مجاز انجام شود. از تیم پزشکی خود بپرسید که آیا تزریق بوتاکس برای شما مناسب است یا خیر.

چگونه باید برای تزریق بوتاکس آماده شوم؟

مطمئن شوید که پزشک شما فهرستی از داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید دارد. برخی از داروها خطر کبودی در محل تزریق را افزایش می دهند. اینها شامل داروهای ضد انعقاد یا رقیق‌کننده‌های خون (وارفارین) و داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) است. الکل همچنین شما را مستعد قرمزی و کبودی می کند. 24 ساعت قبل از عمل از نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.

در طول درمان بوتاکس چه انتظاری باید داشته باشم؟

پزشک شما از یک سوزن ظریف برای تزریق مقادیر کمی بوتاکس به ناحیه درمان استفاده می کند. بسته به موضوع، ممکن است چندین تزریق در نقاط مختلف دریافت کنید. موارد دیگری که باید در مورد بوتاکس درمانی بدانید در اینجا آمده است:

بوتاکس یک عمل سرپایی است. شما می توانید همان روز به خانه بروید.

درد یا ناراحتی معمولاً خفیف است. ممکن است در ناحیه تزریق ها احساس سوزش کنید و احساس ناراحتی کنید، اما این سوزش و ناراحتی به سرعت تمام می شود. پزشک شما ممکن است قبل از تزریق، یک عامل بی حس کننده موضعی روی پوست شما اعمال کند.

ممکن است به شما بیهوشی داده شود. اگر برای مثانه بیش فعال تزریق می کنید، ممکن است بی حسی موضعی یا منطقه ای دریافت کنید.

در طول درمان بوتاکس چه انتظاری باید داشته باشم؟

مراقبت های بعد از بوتاکس

مگر اینکه پزشک شما خلاف این را بگوید، می توانید بلافاصله پس از درمان به کار و بیشتر فعالیت ها بازگردید. مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس برای کاهش قرمزی، تورم یا کبودی شامل موارد زیر است:

• به مدت 12 ساعت ناحیه درمان را مالش یا فشار ندهید.
  • سه تا چهار ساعت دراز نکشید.
  • تا 24 ساعت از فعالیت بدنی خودداری کنید.

اقدامات احتیاطی

بهتر است بعد از تزریق ژل و بوتاکس مراقبت های را انجام داد تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود، به شما پیشنهاد می کنیم بعد از اتمام تزریق ژل و بوتاکس مرتباٌ به پزشک تان مراجعه کنید تا نتایج حاصله مورد ارزیابی قرار بگیرد.

تحت هیچ شرایطی با محل تزریق زل یا بوتاکس تماس نداشته باشید.

برای کاهش تورم و التهاب ناشی از تزریق از کمپرس یخ استفاده کنید.

هزینه تزریق ژل و بوتاکس در اردبیل

برای آن که بتوان هزینه دقیق و مشخصی برای انجام تزریق ژل و بوتاکس را تعیین کرد مسلما نیاز است، پزشک بیمار را به صورت حضوری ملاقات کرده و باتوجه به نوع مشکل و میزان گسترش آن هزینه ی تزریق زل و بوتاکی متفاوت خواهد شد.

دکتر مسعود انظاری، متخصص گوش،حلق و بینی و جراح بینی در اردیبل هستند، جهت ارتباط و مشاوره با دکتر انظاری با شماره ٠٩٠٣٦٤٣٤٠٠٨ تماس بگیرید و یا اینستاگرام ایشان را دنبال کنید.

آیا تزریق ژل و بوتاکس عوارضی هم در پی دارد؟

از آنجایی که مواد تشکیل دهنده اکثر این ژل های موقت پروتئین می باشند به ندرت اتفاق می افتد که تزریق ژل برای صورت خطری داشته باشد، مگر این که این کار توسط فردی متبحر و با تجربه انجام نداشته باشد، به همین منظور اهمیت انتخاب بهترین متخصص پوست و مو و جراح بینی بیشتر نمایان می شود.

عوارض تزریق بوتاکس هم در مواردی ضعف عضلانی ناحیه اطراف محل تزریق است که باز هم به ندرت اتفاق می افتد.

نتیجه گیری

با توجه به موارد فوق الذکر برای جوانسازی صورت خود می توانید از روش تزریق ژل و بوتاکس کمک بگیرید. در صورتی که نوشتاری پیش رو مفید فائده واقع شد به منظور اشاعه فرهنگ آگاهی بخشی از شما می خواهیم این مطلب را با ذکر منبع برای سایر دوستان و آشنایان خود منتشر کنید.

برچسب ها: