دکتر مسعود انظاری 4 جراحی بینی 4 تفاوت جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی
دکتر مسعود انظاری 9 جراحی بینی 9 تفاوت جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی

تفاوت جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی

عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی دو نمونه از جراحی های پر طرفدار و رایج زیبایی بینی در ایران می باشد، که باید توسط جراحان بینی ماهر و با تجربه صورت گیرد. هر چند به نظر می رسد شباهت های فراوانی میان این دو فرم بینی وجود دارد اما از بسیاری جهات نیز باهم فرق می کنند. نوع تکنیکی که برای انجام هر کدام به کار گرفته می شوند فرق داشته به همین دلیل است که نتیجه نهایی به دست آمده برای هر کدام نیز متفاوت می باشد. امروز می خواهیم در این مطلب به تفاوت جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی بپردازیم.

بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟

جراحی بینی فانتزی نوعی جراحی بینی است که در آن زوایه لب تا بینی به 105 می رسد. برای ایجاد این نوع فرم بینی استخوان بینی را تا حد ممکن تراش داده تا انحنای زیادی ایجاد شود. نوک بالای بینی در بینی فانتزی جز مشخصه های بارز آن است.

بینی نیمه فانتزی اما ترکیبی از مدل طبیعی و فانتزی است. به این شکل که نوک بینی اندکی روبه بالا بوده و بیشتر به مدل طبیعی نزدیک تر است به همین دلیل است که بینی نیمه فانتزی خیلی غیر طبیعی و در اصطلاح عروسکی به نظر نمی رسد.

از دیگر تفاوت های جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی می توان به عوارض بعد از آن اشاره کرد. درعمل های فانتزی ممکن است به دلیل کوچک شدن بیش از حد بینی تنفس دشوار باشد. در حالی که در جراحی بینی نیمه فانتزی هر چند سایز سوراخ های بینی نسبت به جراحی بینی طبیعی کوچک تر هستند اما به اندازه جراحی فانتزی کوچک نبوده و مشکل تنفسی برای بیمار ایجاد نمی شود.

تفاوت دیگر این است که در بینی فانتزی تیغه بینی زیاد تراشیده می شود در نتیجه قوس بینی زیاد و تیغه بینی بسیار باریک می شود و شیار فوقانی پره های بینی به طور کامل مشخص می باشد. در حالی که در مدل نیمه فانتزی تیغه بینی خیلی تراشیده نشده و بینی قوس نرمالی دارد و شیارهای بالای پره های بینی بسیار کمتر قابل مشاهده می باشد.

تفاوت میان کاندیدای جراحی بینی نیمه فانتزی و فانتزی چیست؟

تفاوت های بارز در جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی چیست؟

یکی از تفاوت بارز میان عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی نوک بینی سر بالا و کوچک بودن آن است به این صورت که بینی های فانتزی بسیار کوچک و دارای انحنای زیاد و نوک بینی سر بالا می باشد. در صورتی که بینی های نیمه فانتزی دارای سایز متوسط و انحنای یا قوس کمتر و طبیعی تر به نظر می رسند.

از دیگر تفاوت های میان جراحی بینی فانتزی و نیمه فانتزی زاویه ی بین لب و بینی را می  توان اشاره کرد، در بینی فانتزی زاویه بین لب و  بینی به 105 درجه می رسد در صورتی که در بینی نیمه فانتزی این زاویه نهایتا 100 در نظر گرفته می شود.

در جراحی بینی نیمه فانتزی محدودیت های کمتری وجود داشته و جراح بینی می تواند با در نظر گرفتن فرم و اجرای صورت و همچنین خواسته ی بیمار فرم بینی را به فرم طبیعی نزدیک نماید. در صورتی که در جراحی بینی فانتزی تفاوت های بارزی و زیادی  میان فرم و اندازه بینی با شکل و اندازه بینی طبیعی وجود دارد.

از دیگر تفاوت های بارز جراحی بینی نیمه فانتزی و فانتزی نوع تکنیکی است که برای هر کدام به کار برده می شود. تکنیکی که برای جراحی فانتزی استفاده می شود پیچیده تر بوده، چون بینی تا حد زیادی کوچک و سر بالا و دارای قوس زیادی می شود، به همین علت جراحی سخت و دارای حساسیت بالایی است. در صورتی که اگر چه جراحی بینی نیمه فانتزی دشواری خودش را دارد ولی به اندازه ی جراحی بیمه فانتزی بینی نیاز به تراشیدن استخوان و کوچک کردن بینی نیست در نتیجه حساسیت و پیچیدگی کمتری نسبت به جراحی بینی فانتزی دارد.

تفاوت-بینی-فانتزی-و-نیمه-فانتزی

تفاوت میان کاندیدای جراحی بینی نیمه فانتزی و فانتزی چیست؟

کاندیدای بینی فانتزی اغلب خانم ها به ویژه خانم های جوان هستند، در صورتی که بینی نیمه فانتزی در بین آقایان نیز خواهان دارد. همچنین کسانی که خواستار عمل بینی فانتزی هستند باید دارای پوست نازک و غضروف قوی بینی و بینی استخوانی باشند، زیرا انجام این عمل برای بینی های گوشتی با پوست ضخیم بسیار دشوار و در بعضی از موارد غیر ممکن است. در صورتی که در عمل بینی نیمه فانتزی چنین محدودیت های نمی باشد.

کسانی که جراحی بینی فانتزی را انتخاب می کنند باید موارد زیر شامل آن ها شود:

  • افرادی که دارای بینی استخوانی می باشند و اجرای صورت کوچک دارند نتیجه ای بسیار خوبی از این عمل می گیرند.
  • بینی‌هایی که بافت و غضروف قوی و پوست نازکی داشته باشند،
  • عمل بینی فانتزی به‌دلیل کوچک‌ و ظریف‌شدن بینی مورد پند خانم ها است. اما تعداد آقایانی که برای عمل بینی فانتزی مراجعه کرده‌اند زیاد می باشد.

بینی نیمه‌فانتزی توعی فرم بینی بین مدل فانتزی و طبیعی است ویژگی‌های هر دو را به صورت میانه دارد. این مدل بینی برای افرادی که تمایل به جراحی بینی طبیعی ندارند و بینی فانتزی با نوک بسیار بالا هم خیلی مورد پسندشان نیست، مناسب می باشد. میزان قوسی که در این نوع جراحی به بینی داده می شود، کمتر از بینی فانتزی است و اصطلاحا حالت شیب زیاد رو بینی در حالت نیم‌رخ به شیب ملایم‌تری نسبت به مدل فانتزی است.

سوالات متداول

برچسب ها:
مقالات مرتبط
خوابیدن بعد از عمل بینی

خوابیدن بعد از عمل بینی

خوابیدن بعد از جراحی بینی جزء یکی از مهم ترین نکاتی است که حتما می بایست به درستی رعایت کنید چرا که به برای...

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

دقت داشته باشید که سیگار کشیدن بعد از عمل بینی به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا می‌تواند روند بهبودی را مختل...

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی می تواند موضوع پیچیده ای باشد. درک روند بهبودی و اینکه انجام چه ورزش های در هفته های...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 2 =

تماس با پزشک