دکتر مسعود انظاری 4 جراحی بینی 4 جراحی انحراف بینی در اردیبل
دکتر مسعود انظاری 9 جراحی بینی 9 جراحی انحراف بینی در اردیبل

جراحی انحراف بینی در اردیبل

جراحی انحراف بینی

فردی که دچار انحراف بینی است در اغلب موارد تنفس برایش سخت تر از افراد عادی است. افرادی که دارای انحراف بینی هستند اغلب از جراحی و برداشتن آن هراس دارند و برایشان سوال است که ایا بعد از جراحی، مشکلات انحراف بینی باز نمی گردد و مشکلاتشان به کلی برطرف می شود یا خیر؟ یا به طور کلی  انحراف بینی چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد؟ در ادامه مطلب سایت دکتر مسعود انظاری درباره انحراف بینی و نحوه جراحی انحراف بینی توضیح داده شده است.

جراحی-انحراف-بینی-در-اردبیل

سپتوم بینی چیست؟

دیواره نازکی از استخوان و غضروف است که سوراخ سمت چپ بینی و سمت راست را از هم جدا می کند. اگر سپتوم بینی از محل مناسب خود کمی خارج باشد فرد دارای انحراف بینی می شود.

اوریکوپلاستی

انحراف بینی چگونه ایجاد می شود؟

برخی از افراد به صورت ژنتیکی دچار انخراف بینی هستند و اما برخی دیگر طی یک حادثه ای دچار انحراف بینی می شوند.

تاثیرات انحراف بینی

فردی که دچار انحراف بینی است ممکن است تاثیرات آن را در تنفس خود ببیند و یا دچار عفونت های مکرر سینوسی شود اما گاهی اوقات انحراف بینی یک و یا هر دو سوراخ بینی را مسدود کرده بدین ترتیب، نفس کشیدن برای فرد مورد نظر بسیار مشکل است و  می تواند با روش های جراحی و غیر جراحی مشکلات را کنترل کرده و یا به کلی درمان کند.

انحراف بینی می تواند زمینه رشد باکتری را ایجاد کند که در نهایت منجربه التهابی و یا عفونت های مکرر شود.

جراحی بینی طبیعی چگونه انجام می شود؟

نحوه جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی اغلب توسط متخصص گوش، حلق و بینی انجام می شود اما افراد می توانند به جراح پلاستیک نیز مراجعه نمایند.

قبل از انجام جراحی انحراف بینی، پزشک داروهایی که ممکن است در روند عمل جراحی اختلال ایجاد کند را قطع می کند، زیرا برخی از داروها مانند آسپیرین احتمال خونریزی را افزایش می دهد.

باتوجه به میزان گستردگی انحراف بینی، نحوه انجام عمل انحراف بینی کمی متفاوت خواهد شد به صورتی که ممکن است نیاز باشد استخوان برش داده شود و یا اسپلینت هایی برای حمایت سپتوم گذاشته شود.

خطرات و عوارض جراحی انحراف بینی

به طور معمول بیماران با پزشک خود درباره عوارض جانبی و خطرات عمل بینی سوال می کنند و پزشک برای آن ها به طور کامل توضیح می دهد، اما جراحی بینی از جمله جراحی های بسیاررایج و کم خطر است و درصورتی که بیمار به بهترین جراحی بینی مراجعه کند و تمامی مراقبت های لازم راانجام دهد، بدون کمترین عارضه ای طولانی مدت و خطرناکی بهترین نتایح را دریافت می کند.

جراحی پولیپ بینی در اردبیل

در ادامه به برخی از مهم ترین و رایج ترین مشکلات بعد از عمل بنی اشاره شده است کهاین عوارض طبیعی بوده و در زمان کوتاه از بین خواهدن رفت.

• واکنش های بدن به استفاده از داروهای بیهوشی مانند: سردرد، تهوع، سرگیجه و..
  • کبودی و تورم

مشاهده علائم انحراف بینی بعد از عمل

برخی اوقات بیمار بعد از عمل انحراف بینی همچنین عفونت های مکرر، مشکلات تنفسی و دیگر علائمی که قبلا داشته را ممکن است تجربه کند، به یا داشته باشید که تا عفونت به طور کامل پاک شود زمان می برد و باید بهبودی بعد از علم به طور کامل حاصل شود.

دکتر مسعود انظاری، متخصص گوش،حلق و بینی و جراح بینی در اردیبل هستند، جهت ارتباط و مشاوره با دکتر انظاری با شماره ٠٩٠٣٦٤٣٤٠٠٨ تماس بگیرید و یا اینستاگرام ایشان را دنبال کنید.

بهبودی بعد از عمل انحراف بینی

مراقبت هایی بعد ازعمل انحراف بینی نیاز است تا بهبودی کامل حاصل شود مانند:

• از حمل و بلند کردن اجسام سنگین بعد از عمل ببنی خودداری کنید.
  • هنگام استراحت و خواب زیر سر کمی بلند تر از حالت عادی باشد، می توان از یک بالشت اضافی در زیر سر استفاده کرد.
  • از ایجاد فشار به بینی و یا فین کردن آن در روز های ابتدایی بعد از عمل خودداری کنید.
  • به اندازه مناسب پس از عمل بینی استراحت کنید.
  • اگر پزشک دارو و یا پمادی تجویز کرده است، در زمان مناسب آن ها را مصرف نمایید.
  • در فواصل زمانی مشخص که قبلا تعیین شده است، به پزشک خود مراجعه کنید.
تفاوت جراحی بینی استخوانی و گوشتی

تا بهبودی کامل بعد از عمل بینی از موارد زیر پرهیز نمایید:

• نوشیدن الکل
  • مصرف سیگار
  • انجام فعالیت های روزانه

در آخر باید بگوییم بسیاری از درمان های غیر جراحی تنها کمک کننده  وکنترل کننده علائم و مشکلات به وجود آمده حاصل از انحراف بینی هستند و نمی توانند مشکل را به طور کامل از بین ببرند، بنابراین بهتر است برای حل مشکل، به جراحی بینی خوب مراجعه نمایید و از درمان های سرخود بپرهیزید.

برچسب ها:

پنج − 4 =