دکتر مسعود انظاری 4 جراحی بینی 4 جراحی بینی طبیعی در اردبیل
دکتر مسعود انظاری 9 جراحی بینی 9 جراحی بینی طبیعی در اردبیل

جراحی بینی طبیعی در اردبیل

قبل از اینکه به توضیحی در مورد جراحی بینی طبیعی بپردازیم باید اشاره کنیم که آنچه چهره را با المان های زیبای شناختی عصر حاضر منطبق می کند، تناسب آن با دیگر اجزای صورت است، که یکی از موثرترین اعضا در زیبایی بینی است. در حال حاضر فاکتورهای بسیاری برای داشتن چهره زیبا وجود دارد که اغلب افراد زیبای شناخته شده در جهان دارای این فاکتورها هستند. شاید تا پیش از این تعداد معدودی از انسان ها به طور خدادادی از این موهبت برخوردار بوده اند، اما هم اکنون به لطف پیشرفت های علوم پزشکی و تکنولوژی همراه با آن رسیدن به این فاکتور های زیبایی مشکل نخواهد بود. گرچه این زیبایی در گرو انجام برخی جراحی ها است، اما به نوبه خود می تواند آنچه افراد در پی آن هستند را به وجود آورد، . بینی طبیعی می تواند با ایجاد توازن در صورت، زیبایی خیره کننده ای را به وجود آورد.

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی یا نچرال

جراحی بینی طبیعی در واقع یکی مدل های پرطرفدار بینی در خانم ها و آقایان است. این تکنیک در واقع باعث حفظ غضروف و بافت نرم بینی شده و تنها هدف انجام عمل در واقع کانتور طبیعی بینی می باشد. دقت داشته باشید که در این مدل بینی قوس خیلی ملایمی بروی استخوان بینی ایجاد می شود و از همه مهم تر جراح به هیچ عنوان سوراخ های بینی را کوچک نمی کند تا فرد با مشکل تنفسی مواجه نشود.

📌 نکته: در جراحی بینی طبیعی زاویه بینی لب بالا و پایینی بین 90 الی 95 درجه می باشد که این موضوع باعث می شود تا نوک بینی خیلی بالا دیده نشود.

دقت داشته باشید که جراحی بینی از جمله جراحی های تاثیر گذار در ایجاد زیبایی چهره است؛ به علاوه که در حال حاضر و به خصوص در کشور ما این جراحی به وفور انجام شده و متقاضیان بسیاری از سراسر کشور ها دارد. امروزه این عمل با مدل های مختلفی چون عروسکی، فانتزی، نیمه فانتزی، طبیعی انجام داده می شود که در میان آن ها مدل طبیعی می تواند چهره فرد را بسایر زیباتر و جذاب تر کند.

ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت می باشد که افراط و تفریط در جراحی باعث شده با جریان مدرنسیم آنچه تا دیروز زیبا شناخته می شد، امروز دیگر نه نتها موجب زیبایی نشود، بلکه ایجاد نازیبایی نیز کند بنابراین آنچه تا ابد به عنوان زیبایی شناخته می شود تنها طبیعی بودن است. مضاف بر آن اگر به صورت افراطی انجام شود عوارضی را برای فرد به همراه خواهد داشت.

مهم ترین مزایای جراحی بینی طبیعی

از جمله مهم ترین مزایای بارز انجام این جراحی به شرح زیر می باشد:

✳️ به هیچ عنوان نوک بینی تیز نمی شود.

✳️ تنها باعث رفع مشکلات ظاهری بینی می شود و به هیچ عنوان تغییر زیادی را در بینی ایجاد نمی کند.

✳️ فرد بعد از انجام عمل دچار مشکلات تنفسی نمی شود چرا که سوراخ های بینی خیلی کوچک نمی شود.

✳️ باعث ایجاد تناسب با دیگر اجزای صورت می شود.

✳️ احتمال انجام جراحی مجدد بینی در این مدل به حداقل می رسد.

✳️ دوره ریکاوری بعد از عمل بسیار کوتاه می باشد.

💡 اگر علی رغم توضیحات بالا هنوز برای انجام جراحی بینی به شکل طبیعی مجاب نشده اید، لازم است بیان کنیم که در صورت جراحی بینی فانتزی اگر دچار مشکلات تنفسی و یا نازیبایی در چهره شده باشید، جراحی بینی ترمیمی برای شما مشکل خواهد بود. چراکه تیغه بینی در این نوع جراحی بسیار تراشده شده و بینی به میزان بسیاری کوچک شده است. علاوه بر این ممکن است جراح برای رفع ایرادات مجبور به پیوند استخوان و تقویت تیغه سپتوم شود که می تواند برای بیمار هزینه آفرین باشد.

چطور می توان بینی طبیعی داشت؟

زمانی که افراد به جراح بینی مراجعه می کنند، وی با در نظر گرفتن تناسب اجزای چهره و نوع بینی بهترین فرم بینی برای جراحی را به فرد پیشنهاد خواهد داد. فاکتور هایی که در این انتخاب باید در نظر گرفت به قرار زیر است:

  • شکل کلی صورت ( گردی یا کشیدگی صورت )
  • میزان برجستگی گونه ها
  • میزان فاصله و اندازه چشم ها
  • سلیقه مراجع

اگر فرد مراجعه کنند دارای انحراف بینی و یا پولیپ بینی باشد در طول جراحی باید این عارضه ها را نیز برطرف شود.

توجه به این نکته نیز لازم و ضروری است که برای رسیدن به نتیجه دلخواه، جراح با توجه به موارد بالا و نوع بینی که گوشتی باشد یا استخوانی یکی از انواع جراحی را انتخاب خواهد کرد. برای مثال اگر فرد برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند اصلاحات گسترده تری در ساختار بینی باشد از جراحی بینی باز و اگر نیازمند اصلاحات محدود تری باشد از جراحی بینی بسته استفاده می کند.

البته که اغلب پزشکان به دلیل برخورداری از دیدی همه جانبه از ساختار بینی بر جراحی بینی به روش باز تاکید دارند. در این روش با ایجاد برش روی پوست بینی تمامی نواحی و ساختار زیرین پوست نمایان شده و جراح می تواند اصلاحات لازم را انجام دهد. این در حالی است که در جراحی بینی به شکل بسته برشی روی پوست بینی ایجاد نشده و تمامی اصلاحات از طریق سوراخ های بینی اعمال می شود.

دکتر مسعود انظاری، بهترین جراح بینی در اردبیل هستند، جهت ارتباط و مشاوره با دکتر انظاری با شماره ٠٩٠٣٦٤٣٤٠٠٨ تماس بگیرید و یا اینستاگرام ایشان را دنبال کنید.

سوالات متداول

جراحی بینی طبیعی و جراحی بینی فانتزی چه تفاوتی با هم دارد؟

در جراحی بینی فانتزی میزان قوس تیغه بینی و در نتیجه حد فاصل نوک بینی از لب بیش از بینی طبیعی است، به عبارت دیگر درجه معمول در فاصله نوک بین تا لب بین 90 تا 100 درجه است که اگر افراد دارای افتادگی نوک بینی باشند نیز می توانند با این احتساب با کمی تغییر زاویه به بینی طبیعی دست پیدا کنند. اما زمانی که این زاویه بیشتر می شود نوک بینی بالا تر رفته و نیازمند قوس بیشتر بر تیغه بینی خواهد بود.
📌 بنابراین آنچه بینی طبیعی را از بینی فانتزی متمایز می کند قوس و زاویه بینی تا لب است.
این نوع بینی تا چندی پیش به عنوان متداول ترین نوع جراحی بینی به شمار می آمد، اما هر چه می گذرد تمایل افراد به جراحی بینی طبیعی بیشتر می شود. این امر می تواند متاثر از دو عامل باشد: یکی تغییرات دیدگاهی درباره مسائل زیبا شناختی و یا همان جریان مدرنیسم و دیگر تجربه برخی عوارض ناشی از جراحی بینی فانتزی.
به یاد داشته باشید جراحی بینی فانتزی می تواند پس از مدتی به علت نمای ظاهری خاص افراد را خسته کرده و آن ها را مجاب به جراحی مجدد کند. بنابراین انتخاب درست در همان ابتدا می تواند مانع از بروز این اتفاقات باشد.

آیا جراحی بینی طبیعی دارای عوارض است؟

هر نوع عمل جراحی می تواند از خطرات و عوارضی برخوردار باشد که از مهم ترین آن ها می توان به تورم، درد، خونریزی، مشکلات تنفسی اشاره کرد.

در نهایت…..

در نهایت آنچه جراحی بینی طبیعی را موفقیت آمیز می کند در ابتدا انتخاب بهترین جراح بینی و در نهایت رعایت مراقبت های بعد از عمل است دقت داشته باشید که این مراقبت ها به هیچ عنوان با یکدیگر متفاوت نیستند و تمامی آن ها در هر نوع مدل بینی کاملا یکسان است که به طور کامل و مفصل در مورد تمامی آن ها در جلسه مشاوره با پزشک با شما صحبت می شود.

برچسب ها:
مقالات مرتبط
خوابیدن بعد از عمل بینی

خوابیدن بعد از عمل بینی

خوابیدن بعد از جراحی بینی جزء یکی از مهم ترین نکاتی است که حتما می بایست به درستی رعایت کنید چرا که به برای...

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

دقت داشته باشید که سیگار کشیدن بعد از عمل بینی به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا می‌تواند روند بهبودی را مختل...

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی

ورزش بعد از جراحی بینی می تواند موضوع پیچیده ای باشد. درک روند بهبودی و اینکه انجام چه ورزش های در هفته های...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

۰ دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 18 =

تماس با پزشک